miercuri, 23 iulie 2008

TAI CHI - QI GONG....



Tai Chi este o gimnastica energetica, prin miscarile specifice obtinandu-se deblocarea meridianelor energetice ale corpului. Practicarea Taijiquan asigura o buna circulatie a energiei si eliminarea tensiunilor. Este o metoda de constientizare si control a energiei corpului.

Tai Chi este o disciplina terapeutica. In 1988, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a declarat Tai Chi drept cea mai buna metoda pofilactica si de mentinere a sanatatii. Exercitiile practicate in cadrul antrenamentelor, precum si formele specifice, sunt axate pe prevenirea si vindecarea unor boli. Cele mai rapide rezultate se obtin in afectiunile sistemului osos, muscular si respirator.

Tai Chi este o arta martiala si o poarta catre interior. Practicand Tai Chi, se elimina tensiunile psihice acumulate in viata de zi cu zi si se obtine relaxare si incredere in fortele proprii. Ca orice arta martiala, practicarea acestei discipline duce la autocunoastere, autocontrol, obtinerea calmului interior si detasarea de majoritatea problemele zilnice.

Tai Chi este o cale spirituala. Fiecare om isi cauta calea in viata, iar Tai Chi ofera un mod de cautare bazat pe informatii precise, lasand libertatea de decizie si manifestare. Practicarea Tai Chi aduce o implinire sufleteasca si o transformare interioara a omului, dand posibilitatea individului de a se integra cat mai armonios in mediul din care face parte, natura si univers.




Prin practicare se obtine:

- o stare fizica si psihica foarte buna,

- mentinerea sanatatii si prevenirea bolilor,

- vitalitate si un bun tonus muscular,

- cresterea rezervei energetice a organismului,

- reglarea si intensificarea activitatii sistemului imunitar,

- ameliorarea functiilor sistemelor: osos, muscular, respirator, cardiovascular si digestiv,

- calm si relaxare in situatiile de stress,

- capacitate crescuta de concentrare si atentie,

- reducerea nevoii de somn si cresterea calitatii somnului,

- reducerea nevoilor de hrana,,

- putere si rezistenta fizica mai mare,

- inlaturarea oboselii si a stress-ului,

- control mai bun al starilor emotionale,

- autocunoastere si autocontrol,

- seninatate si liniste interioara,

- implinirea sufleteasca.

Qi Gong este in principal, un mod de lucru cu propriile energii din corp. Qi Gong este un sistem ce inglobeaza antrenamentul fizic, filozofia, prevenirea si ingrijira sanatatii. Qi inseamna aer, respiratie sau esenta (energia) vitala. Gong inseamna munca, autodisciplina, desavarsire sau maestrie. Qi Gong este o disciplina care daca este practicata ne permite sa controlam forta vitala care curge prin corpul nostru. Exista mai mult de 3 000 de varietati de Qi Gong si 5 traditionale principale: Taoist, Buddhist, Confucianist, Qi Gong-ul artelor martiale si cel medical. Qi Gong este astfel o forma usoara a unui set se discipline inrudite care include Tai Chi Chuan si Kung Fu


Taijiquan ca arta martiala distincta, isi are originile in secolul al XII-lea. La templul Shaolin era un calugar pe nume Chang San Feng, ce studia Wu Shu. Intr-o noapte a visat cum Dumnezeu i-a aparut si l-a invatat sa lupte. Cand s-a trezit si-a dat seama ca uitase tot dar, in aceeasi zi fu martorul unei lupte care va pune baza unei noi arte martiale :ducandu-se in padure sa mediteze el vazu cum un cocor lupta cu un sarpe. Cand cocorul ataca, sarpele isi misca trupul intr-o parte, iar cand sarpele ataca, cocorul sarea in sus sau se cocota pe o ramura. Chang si-a dat seama curand ce ceea ce vede era chiar principiul pe care l-a invatat in vis :secretul de a ceda in fata atacatorului in loc de a opune fortei forta. Astfel s-a nascut Taijiquan.
Primul profesor din istorie care a predat taijiquan a fost Chen Wang-Ting, care a practicat si a predat arta sa in secolul al XVI-lea. Exista mai multe scoli de Taijiquan: Chen, Yang, Sun, Wu si Lee, toate fiind bazate pe invataturile lui Chen Wang-Ting.
In ultimii ani au fost create noi scoli si de asemenea , in ultimii ani, marii maestrii ai scolilor traditionale s-au intalnit si au creat un sistem unificat de Taijiquan. Formele pe care ei le-au creat au fost modificate recent, acestea constituind bazele Taijiquan ce se invata in majoritatea scolilor din vest.

Tai chi poate fi practicat de orcine indiferent de virsta, sex sau religie.

Daca esti din Arad si doresti sa practici tai chi ca terapie de mentinere a sanatatii sau ca disciplina sportiva , te asteptam sa te alaturi grupului de sportivi si practicanti ai asociatiei TAICHISILVA ,unde se invata stilul yang tai chi si taichi competitional.

Practicanti asociatieti TAICHISILVA participa la concursuri ,competiti si campionate de arte martiale. Si tu poti fi unul din campionii nostri.

Cursurile se tin in sala de sport a liceului Elena Ghiba Birta , in fiecare luni ,miercuri si vineri de la orele 18

Cursuri de 3-5 zile sau stagi de pregatire se tin , la cerere si in alte orase , pentru cei interesati contactati-ne la taichisilva@yahoo.com

Tai chi pentru corp , minte si spirit

In cadrul scoli TAICHISILVA se invata substilul YANG , forme competitionale precum si forme cu sabia , lancea sau evantaiul.


Creatorul scolii Yang a fost Yang Luchan (1799-1872), fiul unor tarani saraci care a ajuns sa invete wushu de la Chen Chanxing dintr-a 14-a generatie a familiei Chen. Yang se angajase ca servitor la familia Chen dar pe furis le urmarea antrenamentele iar nopaptea se antrena imitand miscarile surprinse peste zi. Batranul Chen l-a descoperit pe cand muncea de unul singur si, impresionat de vointa si talentul baiatului, l-a primit ca elev. Yang Luchan a strapuns astfel secretul in care era invaluita arta boxului taiji, transmisa numai din tata in fiu membrilor familiei Chen. Dupa ce a devenit mare maestru de Taijiquan in stilul Chen vechi, pe la 40 de ani, s-a intors acasa in judetul Yongnian din provincia Hebei si a inceput sa predea arta sa. Pe baza bogatei sale experiente, Yang a modificat secventa invatata de el pentru a-i da un efect terapeutic mai pronuntat. Mai tarziu aceasta secventa a fost din nou modificata de al treilea fiu al sau Yang Jianhou care i-a imprimat posturile cu mentinerea corpului la o inaltime mijlocie si miscarile lente, stabile si curgatoare. Si aceasta secventa a fost apoi revizuita de de mai multe ori de Cengfu, al treilea fiu al lui Jianhou, ajungand astfel la forma cunoscuta de noi sub denumirea de scoala Yang, cea mai raspandita in prezent.

CURSURILE SUNT SUSTINUTE DE SILVANA BOKOR CARE STUDIAZA ACESTE ARTE MARTIALE INTERNE TRADITIONALE CHINEZESTI

SILVANA BOKOR A FOST AUTORIZATA CA INSTRUCTOR IN CADRUL TAI CHI HEALTWHAYS ASSOCIATION DIN SAN DIEGO SUA, DE CATRE MAESTRUL JESSE TSAO, a carui eleva inca este, ea continund sa se pregateasca , urmand sa devina instructor senior

. Silvana Bokor apare in lista instructorilor acreditati de maestrul Jesse Tsao in siteul acestuia , o puteti vedea intrunul din linkurile afisate

Multa lume considera ca taijiquan este cea mai taoista dintre artele martiale. Originile sale pot fi trasate la inceputurile taoismului. Legenda spune ca acum 10.000 de ani, o rasa de giganti, cunoscuti sub numele de " fii ai luminii reflectate ", i-au invatat pe chinezi multe secrete tehnologice-metalurgie, ceramica, manufactura prafului de pusca si a sticlei-precum si modul in care corpul uman functioneaza. PA CHIN HSIN, un text fundamental al medicinei traditionale chineze, vorbeste despre forta vietii, chi, care traverseaza corpul uman, fiind centrat in abdomenul inferior. Executand anumite exercitii, chi putea fi controlat si condus spre diverse zone determinand putere si vigoare. Se atesta practicarea exercitiilor energetice sub forma unor dansuri pe malul fluviului Galben, acum 3000 de ani. Aici fiind multa umezeala, oamenii sufereau de reumatism si practicau aceste tehnici pentru rezolvarea problemelor lor.

Taijiquan este un stil intern, moale facand parte din ansamblul artelor martiale chinezesti WU SHU. El se inrudeste cu alte doua stiluri interne BAGUAZHANG SI XING YI QUAN, prima fiind o arta martiala ce foloseste circularitatea pentru a evada si a confuza oponentul, in timp ce a doua foloseste loviturile liniare.
Intorcandu-ne la origini, se spune ca in secolul al 6-lea, un calugar indian, Bodhidharma, a ajuns in China Centrala si s-a stabilit intr-o manastire langa templul Shaolin. Acesta o introdus in China o noua filosofie budhista numita C'AN in China si ZEN in Japonia. Cand acesta a ajuns la templul Shaolin i-a gasit pe calugari slabiti din cauza regimului sever de ascetism. Acestia erau atacati in mod frecvent de banditii locali. Luand in considerare aceste doaua aspecte, Bodhidharma a dezvoltat un sistem de meditatie in miscare avand doua scopuri majore :imbunatatirea sanatatii si autoapararea. Aceste exercitii au fost dezvoltate din practica indiana Yoga, fiind ulterior adaptate si dezvoltate in cadrul artelor martiale, WU SHU.

Taijiquan ca arta martiala distincta, isi are originile in secolul al XII-lea. La templul Shaolin era un calugar pe nume Chang San Feng, ce studia Wu Shu. Intr-o noapte a visat cum Dumnezeu i-a aparut si l-a invatat sa lupte. Cand s-a trezit si-a dat seama ca uitase tot dar, in aceeasi zi fu martorul unei lupte care va pune baza unei noi arte martiale :ducandu-se in padure sa mediteze el vazu cum un cocor lupta cu un sarpe. Cand cocorul ataca, sarpele isi misca trupul intr-o parte, iar cand sarpele ataca, cocorul sarea in sus sau se cocota pe o ramura. Chang si-a dat seama curand ce ceea ce vede era chiar principiul pe care l-a invatat in vis :secretul de a ceda in fata atacatorului in loc de a opune fortei forta. Astfel s-a nascut Taijiquan









TAI CHI ....QI GONG

Baduanjin (Pa Tuan Chin) sau Brocardul in Opt Sectiuni

Legenda ii atribuie generalului Yue Fei finisarea brocardului (pozitia in picioare), lucru intamplat in timpul dinastiei Song de Sud (1177-1279). Acesta a pus la punct un set de doisprezece exercitii care erau folosite pentru antrenarea soldatilor denumite "Opt Brocarduri Pretioase". Acest nume a fost dat de steagurile de matase folosite de soldati, steaguri pe care se aflau brodate Cele Opt Trigrame (Bagua) ale Yijing. Unele din aceste exercitii, realizate cu mai putina forta si fara greutatea echipamentului militar, au fost adaptate mai tarziu pentru stilul usor de antrenament sub denumirea de Brocardul in Opt Sectiuni sau Cele Opt Comori. Tot in vremea dinastiei Song de Sud, Brocardul taoist a patruns si in manastirea Shaolin el fiind folosit ca exercitiu de incalzire de catre calugari, asa cum se arata intr-un text cunoscut ca She Sheng Yaoyi. In timpul dinastiei Qing (1644-1911) circula un manuscris intitulat Yijinjing (Manual cu Exercitii pentru Intarirea Tendoanelor). Acesta continea urmatoarele capitole: teoria generala a yinjinjing, tratat de fortificare interna, intarirea interioara a eroului mistic, opt exercitii de brocard pentru fortificarea externa a eroului mistic, desenele celor doisprezece pozitii.
In 1854 un anume Wang Zuyuan care petrecuse trei luni la manastirea Shaolin a vazut manuscrisul si a recunoscut exercitiile taoiste Baduanjin care au fost transmise aproape intacte in vremea noastra. Brocardul practicat in picioare a devenit foarte cunoscut in 1926 cand W.C. Wang si Gunsun Hoh l-au publicat intr-un ziar din Shanghai producand o furie violenta in randul instructorilor de Taiji si Wushu. Lumea a inceput sa vorbeasca despre el iar Brocardul a fost introdus in programul de antrenament al artelor martiale. Se spune ca insusi Mao Zedong il practica frecvent. Brocardul a fost unul dintre primele exercitii reabilitate la inceputul deceniului al saselea al secolului trecut in China. El este recomandat in mod special celor care lucreaza la birou in fiecare zi. Eficacitatea lui, usurinta cu care poate fi invatat si timpul scurt in care poate fi exersat sunt principalele caracteristici ale acestui set de exercitii. Practicand regulat Brocardul, organele interne precum si muschii si tendoanele se vor intari. In timpul practicarii fiecare parte a organismului este implicata, respiratia si miscarile corpului sunt lente, respiratia este ritmica si in armonie cu miscarile corpului. Dar sa vedem care sunt problemele de sanatate care pot fi rezolvate de fiecare exercitiu in parte:

Primul exercitiu are efect asupra tuturor organelor interne, ajuta la cresterea capacitatii pulmonare, alunga oboseala, intareste muschii si oasele spatelui, activeaza circulatia prin Triplul Incalzitor (Sanjiao) care este responsabil de sintetizarea si distribuirea energiei in corp. Acest prim exercitiu pregateste muschii si organele interne pentru formele urmatoare.

Al doilea exercitiu stimuleaza functiile respiratorie si circulatorie, intareste muschii pieptului, bratelor si umerilor si tonifica meridianele plamanului si intestinului gros.

Al treilea exercitiu stimuleaza organele interne si ajuta la prevenirea bolilor gastro-intestinale. Regleaza energia stomacului si a pancreasului imbunatatind astfel digestia, tranzitul intestinal si circulatia sanguina.

Al patrulea exercitiu intareste muschii ochilor, muschii gatului impiedicand astfel aparitia problemelor la vertebrele cervicale, stimuleaza circulatia sanguina la nivelul capului eliminand oboseala, ametelile si alte dereglari functionale ale sistemului nervos central. Este in mod special benefic celor care sufera de hipertensiune si arterioscleroza.

Al cincilea exercitiu are efect asupra inimii si imbunatateste functionarea sistemului nervos.

Al saselea exercitiu are efect de marire a Qi-ului intern, stimuleaza cortexul cerebral si sistemul neurovegetativ, imbunatateste circulatia sangelui, mareste forta fizica.

Al saptelea exercitiu intareste muschii lombari (salele) si imbunatateste functionarea rinichilor si a glandelor suprarenale. Cei care sufera de hipertensiune sau arterioscleroza nu trebuie sa coboare capul prea mult.

Al optulea exercitiu distribuie energia in tot corpul.


Beneficiile practicarii Tai Chi-ului si Qi Gong-ului

Chinezii au descoperit ca Qi Gong-ul este o modalitate eficienta de tratare a abuzului alimentar si a obezitatii. Aceasta arta blanda imbunatateste transportul oxigenului catre celululele corpului, reduce stresul si imbunatateste functionarea intestinelor. Practicienii TCM chinezi au folosit si folosesc Qi Gong-ul in spitale si clinici pentru tratamentul diferitelor boli printre care: alergii, artrite, astm, probleme ale intestinelor, constipatie, diabet, gastrite, guta, dureri de cap, boli cardiace, hipertensiune, boli cronice ale rinichilor, boli ale ficatului, dureri de sale, boala Meniere, miopie, obezitate, neurastenie, paralizie provocata de rani externe, retinopatie(deteriorarea retinei), reumatism, sciatica, insomnie, stress, ulcer si boli vasculare periferice. Qi Gong-ul poate trata anumite forme de cancer si poate reduce sau elimina efectele secundare ale tratamentului cu radiatii sau chimioterapie. Ajuta in tratamentul afaziei (pierderea totala sau temporara a abilitatii de a vorbi), paraliziei cerebrale, sclerozei in placi, bolii Parkinson si sindromului de post congestie cerebrala. Este foarte folositor in tratamentul oricarei dureri cronice si a tulburarilor sistemelor digestiv, respirator, cardiovasculator si nervos.

Tai Chi si Qi Gong-ul ne poate ajuta sa luptam intr-un fel sau altul cu orice fel boala. Cu ajutorul lui se pot vindeca multe dintre cele 50% din bolile pe care medicina occidentala le considera netratabile. Daca doriti sa folositi Qi Gong-ul pentru tratarea unei boli, faceti acest lucru, daca e posibil, sub atenta indrumare a unei persoane avizate, macar la inceput, pentru deprinderea elementelor de baza.

Evitarea imbolnavirii

Pe langa faptul ca ajuta la vindecarea bolilor deja instalate, Tai Chi si Qi Gong-ul ii ajuta pe oameni sa previna aparitia bolii. Acest lucru economiseste bani si suferinta. Qi Gong-ul mareste forta fizica, imbunatateste rezistenta la bolile infectioase si senilitatea prematura.

Practicarea Qi Gong-ului reduce considerabil aparitia unei congestii cerebrale si imbunatatirea nivelului de zahar in sangele diabeticilor. Deoarece normalizeaza nivelul hormonal se poate trata cu mult succes impotenta si frigiditatea. Efectele antistress pot imbunatati viata sexuala atat cantitativ cat si calitativ. Practicarea Qi Gong-ului poate grabi refacerea dupa o operatie chirurgicala si dupa tot felul de accidentari cu pana la 50%. Qi Gong-ul ofera celui care il practica o modalitate de a atinge o stare relaxata si armonioasa a echilibrului dinamic. Qi Gong este o practica terapeutica cu ajutorul careia se poate aborda practic orice problema de sanatate. Numeroasele forme al masajului medical chinezesc (Tui-na) deriva in mod direct din Qi Gong.

Practicarea Tai Chi si Qi Gong-ului scade tensiunea arteriala si nevoia de oxigen a organismului si creste functionalitatea sistemului endocrin. Senzatia de seninatate pe care o produce Qi Gong-ul rezulta partial din cresterea usoara a temperaturii corpului si din cresterea ratei de absorbtie a oxigenului. Qi Gong-ul activeaza qi-ul, imbunatateste circulatia sangelui si echilibreaza yin-ul si yang-ul, sustine functionarea sistemului imunitar si stimuleaza conductivitatea meridianelor si canalelor prin care circula energia (qi-ul).

Teoria medicala chineza spune ca multe boli provin din conditiile improprii de mediu, cum sunt: caldura, frig, uscaciune si umiditate, dieta incorecta, mancare stricata, germeni patogeni, otravire si poluare, traume si accidente. Probleme interne pot aparea ca urmare a excesului sau deficitului de furie, bucurie, compasiune, suparare sau teama si atitudini mentale si credinte nepotrivite. Exista deasemenea bolile sufletului care pot cauza probleme serioase.

Acesti factori pot produce un exces sau deficit de qi, il pot bloca, il pot face sa devina stagnant, congestionat, astfel cauzand tot felul de probleme. Atunci cand sistemul imunitar functioneaza perfect, suntem echilibrati energetic, fisc si �centrati � din punct de vedere emotional in corpul nostru iar qi-ul si sangele curg liber. Scopul practicarii Qi Gong-ului este crearea conditiilor pentru ca qi-ului sa circule deci liber si cu putere in corpul nostru. Acest lucru ne ajuta sa rezistam sau sa trecem peste blocaje si peste dezechilibrele pe care acestea le provoaca si sa fim in echilibru cu mediul inconjurator, sa rezistam atacurilor agentilor patogeni, oricare ar fi acestia.

Cum folosim Tai Chi / Qi Gong in practica noastra medicala?

1) Alaturi de rugaciune, credinta in Dumnezeu si adoptarea unui regim de viata echilibrat, prin practicarea Tai Chi-ului si Qi Gong-ului practicianul de Medicina Traditionala Chineza (TCM) poate acumula energie, intari forta si balansarea energiilor in organism. In acest fel, practicanul TCM poate fi de mai mult ajutor pacientului prin aplicarea uneia sau alteia dintre terapiile de vindecare.

Intelegem ca, pentru a ne ajuta pacientii trebuie sa fim in primul rand noi sanatosi si a avea vigoarea si energia necesara lucrului cu acestia. De fapt incercam sa ne pregatim zilnic pentru a fi gata oricand un pacient/pacienta ne bate la usa, de a-l ajuta, a ne imparti cu dansul/dansa cunostintele si resursele vizibile sau invizibile.

2) Puteti si Dumneavostra, ca alaturi de noi sa desoperiti micile �secrete ale Qi Gong�-ului sau/si Tai Chi-ului:

� cum sa respiram mai bine, sa ascultam, sa auzim si sa ne concentram prin.. relaxare;
� cum sa ne concentram si sa incercam sa ne ascultam trupul si sa intelegem nevoile sale;
� cum sa aplicam toate acestea, noi insine, in viata de zi cu zi pentru sanatate, intelepciune si devenire�

Atentie!

1. Deoarece Qi Gong-ul subtiaza (tonifica) sangele, femeile nu ar trebui sa il practice in timpul menstruatiei!
2. Daca aveti hemoragii interne sau sangerati ca urmare a extractiei unui dinte sau ca urmare a unei traume evitati exercitiile Qi Gong pana dispar aceste probleme!
3. Nu exersati daca va simtit ametiti!
4. Nu este indicat sa practice Qi Gong persoanele ce sufera de boli infectioase acute!
5. Nu mancati sau nu beti nimic o ora si jumatate dupa ce ati exersat!
6. Evitati in special alcoolul... nu neaparat de tot, ci macar o ora jumatate!!!





video